Een tovenaar zit in een kamer te lezen. Hij knikkebolt en valt in slaap. Op dat moment komt de kamer tot leven. Er loopt o.a. een muis. Er moeten een aantal dingen gebeuren: de robotica moet bedacht worden: het voorwerp met motor (de tovenaar) moet gaan bewegen of stoppen wanneer dat de bedoeling is. En als de tovenaar slaapt, komen allerlei voorwerpen in de kamer in beweging. Wat gaat er allemaal gebeuren?

Er wordt gebruikt gemaakt van Servo’s en magneten voor de poppen en van Arduino’s.

Opdrachtgever van dit project is Witchworld. Dit bedrijf wil een themapark openen in Almere gebaseerd op de legende van de ‘Gravin van Almere’. Het verhaal speelt vele eeuwen terug toen het huidige Flevoland nog bestond uit uitgestrekte moerassen, bossen en veengebieden. ‘Oostvaarderstrollen’, woeste ridders, rondvliegende heksen en andere wonderlijke wezens, bevolken het gebied. In 2019 zal het allemaal te zien en vooral te beleven zijn, in en rondom het kasteel van Almere gelegen langs de A6.

hetpark1